رواية طفلة عامر الفصل الثاني عشر 12 بقلم مريم محمد

رواية طفلة عامر الفصل الثاني عشر 12 بقلم مريم محمد

 

#طفلة_عامر

#صغيرة_عثمان

#بارت12

عثمان بتعب وصريخ :اههههه مش قادر المره دي 

لارا ببكاء:طب اعمل اي اعمل اي اطلع اصحي طنط طيف

عثمان بسرعه:لا اوعي تقولي ليها حاجه 

لارا ببكاء:طب انا اعمل اي دلوقتي

عثمان و هو مش قادر من التعب:متعمليش يا لارا انا شويه و هرتاح بطلي عياط بقا 

لارا :حاضر بس انت شكلك تعبان اوي 

عثمان :لا يا لارا مفيش حاجه انا طالع انام وانتي روحي نامي 

لارا:حاضر 





في غرفة عثمان كان كل شويه الالم بيزيد و هو يكسر في اي حاجه تيجي قدامه بعدين راح قعد علي سرير و فضل ماسك دماغه بأيده الاتنين وقاعد يرج في رأسه و يهزها جامد حاول ينام و مش عارف لحد ما الوجع بداء يهدأ و في ذلك الوقت دخلت لارا 

عثمان:في حاجه يا لارا 

لارا:لا كنت داخله اطمن عليك 

عثمان :خلاص مفيش حاجه الحمدلله

لارا:هيا الغرفه متبهدلا كدا ليه ثانيه هنضفها 

عثمان:مش دلوقتي يا لارا 

لارا:حاضر تصباح علي خير 

عثمان و هو بيبصلها بتعب:وانتي من اهل الخير 

في صباح يوم جديد دخلت لارا تصحي عثمان 

لارا:عثمان يلا عشان الفطار 

عثمان :ده اي الصباح الحلو ده يا مانجه 

لارا :مانجه 

عثمان:اه مانجه 

لارا و هيا رايحه تطلع من الغرفه 

عثمان:بلاش تجيبي سيرت الي حصل امبارح 

لارا اكتفت بهز رأسها 

بعد الفطار راح عثمان الشغل 

عز:عثمان اللواء جلال عايزك 

عثمان :تمام هدخل دلوقتي 

عند اللواء 

عثمان:حضرتك عايزني يا فندم 

جلال:اه اقعد يا عثمان 

عثمان قعد و بداء جلال يتكلم و يشرحلو و يفهمه عن مهمه  هيروحها دلوقتي 

جلال :فهمت يا عثمان ولازم تحرس جامد 

عثمان :تمام يا فندم 

جلال:ربنا معاك 

بداء عثمان يجهز هو و رجالته و انطلق للمهمه 

(في مكان المهمه)بداء ضرب النار من عثمان و رجالته ضد تجار السلاح 

وكان عثمان واقف ورا عربية الشغل و جنبه عسكري فاجأه عثمان بداء يتعب بس مش بين حاجه بس من كتر الوجع بداء يعرق لحد ما تعب خالص و ساب المسدس علي أرض و قعد سند علي العربيه 

العسكري:انت كويس يا فندم 

عثمان:اه كويس

العسكري:طب ضرب النار بيزيد من نحيتهم اقول للرجاله أننا نتحرك 

عثمان وحس أن من تعبه مش هيقدر يعمل حاجه دلوقتي 

عثمان:اه 

وصل عثمان و رجالته المقر بتاع الشغل 

دخل عثمان عند اللواء

جلال:ها عملت اي 

عثمان و هو حاسس بتعب بس مش مبين :مقدرتش اعمل حاجه و خدت الرجاله و مشيت 





جلال بعصبيه :ازاييي انت علي طول بتعمل مهمات اكبر من دي و جاي عند المهمه دي مقدرتش تعملها 

عثمان و هو التعب بيزيد :انا اسف يا فندم بس ولسه مكملش راح فضل يصرخ من الالم 

عثمان :اههههه اههههه مش قادرررر 

جلال:عثمان انت كويس 

عثمان في ذلك الوقت كان مش قادر يتكلم 

رن جلال علي الدكتور و جه الدكتور و كشف علي عثمان و ادالو حقنه مسكنه للألم 

الدكتور:لازم يا جلال بيه عثمان يكشف و ادتلو حقنه مسكنه 

جلال:تمام شكرا يا دكتور 

جلال:لازم تكشف يا عثمان 

عثمان:كشفت و التحاليل و الاشاعات هتطلع بعد اسبوع المفروض 

جلال :تمام و ابقي طمني ...هو ده بقا الي خلاك مش تكمل المهمه 

اكتفا عثمان بهز رأسه 

جلال:تمام حقك عليا يا ابني انت مش قولتلي 

بعد كام ساعه 

كان عثمان في عربيته مروح و كان بيفكر 

عثمان:اكيد ممكن اتعب في أي وقت قدام اهلي و ياخده بالهم و لما اعرف النتيجه بتاعت التحاليل و الاشاعات لو طلعت حاجه وحشه هقول لامي و ابويا اي اهههه ياربي 

عند عثمان لما روح و شاف لارا 

عثمان باستغراب:اي ده انتي مش روحتي 

لارا:لا انا هقعد لحد ما تخف

قرب عثمان منها بعصبيه مسكها من دراعها :انتي قولتلهم وربنا لاوريكي 

لارا ببكاء و خوف ....ووووو يتبععع

#مريم_محمد

#بارت12

#طفلة_عامر

#صغيرة_عثمان


         الفصل الثالث عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×